Xpeng показала аеромобіль зі складними гвинтами, виробництво — в 2024 році

68

У діючій продуктовій лінійці xpeng motors значаться всього три моделі — компактний кросовер g3, великий флагманський седан p7 і середньорозмірний седан p5, причому останній вийшов на домашній ринок лише у вересні. Сукупні продажі xpeng в китаї за перші три квартали цього року, за даними ресурсу carsalesbase, склали всього 56 404 машин, тоді як tesla реалізувала 295 006 електромобілів. Тим часом xpeng вже встигла вийти на європейський ринок — правда, поки її електромобілі пропонуються тільки в норвегії, де на даний момент реалізовано менше 500 машин, але плани, як водиться, наполеонівські.

Xpeng планує стати глобальним оператором мультимобільності і розробляє власні системи автономного водіння, причому як для дорожніх, так і для літаючих машин. Розробкою електричних літальних апаратів з вертикальним зльотом займається дочірня компанія ht aero.

ht aero x2

Влітку ht aero представила восьмироторний аеромобіль x2 і пообіцяла налагодити його серійне виробництво до 2024 року. Нічим особливим на тлі розробок інших стартапів x2 не виділяється: по суті, це великий мультикоптер з «лижами», здатний літати зі швидкістю 130 км/год протягом 35 хвилин. Проте під цей нехитрий проект ht aero зуміла до середини жовтня зібрати понад 500 млн американських доларів інвестицій. А вчора вже безпосередньо xpeng motors показала свою версію літаючої машини, розробкою якої, однак, також займається ht aero.

Літаючий електромобіль xpeng в дорожній конфігурації виглядає як звичайний сучасний середньомоторний суперкар зі зміщеною вперед двомісною кабіною. Габаритна довжина в дорожній конфігурації – 4980 мм, ширина — 2010 мм, тобто така машина легко впишеться в звичайний транспортний потік і може бути припаркована де завгодно. Але якщо потрібно летіти, то буде потрібно більш простора, ніж звичайний паркувальний слот, майданчик: висуваються їх боків складні гвинти збільшують габаритну довжину до 7010 мм, ширину — до 12 200 мм. Льотні характеристики будуть приблизно такі ж, як у x2, точні поки не названі, зате початок виробництва також намічено на 2024 рік.

Ми цілком допускаємо, що xpeng motors і ht aero зможуть довести літаючий спорткар до серійної кондиції, хоча очевидно, що в його конструкції, як і в конструкції будь-якого гібрида, буде багато компромісів і споживчі характеристики через це будуть досить посередніми. Але головна проблема у літаючих машин така ж, як у дорожніх безпілотників: tesla і десятки стартапів вже наочно показали, що штучний інтелект здатний керувати автомобілем навіть в складних погодних умовах, але легалізувати безпілотники для комерційного застосування поки немає ніякої можливості.

серійний електричний седан xpeng p7 і майбутній аеромобіль

З аеромобілями проблема легалізації стоїть ще більш гостро, навіть якщо ми приберемо з них систему автопілотування і будемо пускати за кермо тільки водіїв з льотною ліцензією. Допустити малу авіацію в міста зі злітними майданчиками на дахах додому — це гігантська законотворча робота, провернути яку в короткостроковій перспективі рішуче неможливо — чиновники так швидко не працюють, тим більше в області інноваційної техніки, в якій вони мало що розуміють, а зайву відповідальність на себе брати ніхто не захоче. Але дизайн аеромобіля у xpeng вийшов забавним, тому ми і вирішили про нього вам розповісти.