Як зробити ремонт муфти

Как сделать ремонт муфты
Муфта постійно обертання приводить в рух вал компресора через срывную пластину, яка безпосередньо здійснює зчеплення шківа з валом компресора. Це постійне зчеплення, тому вал компресора завжди обертається при заведеному двигуні, незалежно від того, включений кондиціонер або вимкнений. Тому такий механізм називається «муфтою постійно обертання».

Якщо раптом перестав працювати кондиціонер в машині, то необхідно спочатку розібратися, який тип муфти встановлений на компресорі, оскільки від типу муфти залежить можлива несправність і спосіб її усунення.
Ремонт муфты постійного обертання немає ніяких електричних елементів, тому до неї не будуть підходити дроти.
На наведеному вище зображенні показано найпоширеніший варіант срывной пластини.
Найпоширенішою несправністю муфти постійного обертання є вихід з ладу срывной пластини. Діагностувати цю поломку можна, поглянувши на шків: якщо срывная пластина не обертається разом з ним, значить вона несправна. У більшості випадків несправність срывной пластини можна визначити візуально. Також при несправності срывной пластини при заведеному двигуні може видаватися скрегіт з моторного відсіку.
Срывная пластина є ще і пристроєм, що охороняє компресор від виходу з ладу: при досягненні певної порогової навантаження вона «зривається» (ламається), обриваючи зв’язок вала компресора зі шківом. Підвищення навантаження означає підвищення тиску у всіх частинах системи автокондиціонування. Найважливішим вузлом в ній є компресор, і для того щоб він не працював на надто великих тисках, срывная пластина ламається, тим самим зберігаючи життя цього важливого і недешевому пристрою та іншим елементам системи.
Перед заміною срывной пластини необхідно з’ясувати причину підвищення тиску і обриву срывной. Якщо цього не зробити, то з великою часткою ймовірності, після заміни деталі на нову ситуація може повторитися.
Причиною виходу з ладу срывной пластини може бути також і передозування фреону, однак на практиці це трапляється нечасто.
Також радимо оглянути на цілісність сам шків, часто він буває зроблений з пластику і як наслідок є досить слабким. Потрібно перевірити всі доріжки, куди лягає приводний ремінь, якщо ви виявите відколи, то слід замінити шків, тобто будь-які механічні пошкодження будуть зношуватися ремінь, він може порватися або зношуватися занадто швидко.
При діагностиці муфти постійного обертання обов’язково потрібно перевірити підшипник. Якщо підшипник погано крутиться з відчутним опором і хрускотом, то його також потрібно замінити. Але це потрібно робити дуже акуратно, щоб не пошкодити шків.