Чіп-тюнінг автомобілів. Є сенс?

382

Робота двигуна – компроміс між багатьма параметрами, основними є економічність, ресурс двигуна і токсичність вихлопу. Чіп-тюнінг здатний змінити параметри роботи двигуна під конкретного власника.


З боку споживача вимоги до автомобіля взаємовиключні. Хочеться високої потужності, великого і рівномірного обертального моменту, надійності і величезного ресурсу – при цьому бажано заправляти автомобіль дешевим паливом і мати мінімальний витрата. Однак безкоштовних чудес не буває – поліпшення одних параметрів завжди погіршує інші.

Для чого потрібний чіп-тюнінг?

В електронний блок керування упорскуванням і запалюванням закладена програма його роботи. Вона зберігається в ПЗУ (постійне запам’ятовуючий пристрій) і представляє програму обробки даних (“софт” або і одне, двох і тривимірні таблиці з даними (калібрування). Калібрування для різних режимів роботи двигуна (пуск, економічний, потужний, ХХ, перехідний) різні і застосовуються залежно від режиму, в якому працює двигун. Блок керування, дістаючи сигнали від датчиків, керує роботою виконавчих пристроїв для забезпечення оптимальної (на думку розробників) роботи силового агрегату.

Змінюючи дані калібрування можемо впливати на роботу практично будь-якого виконавчого пристрою, робота якого керується ЕБУ. Для отримання потужностних характеристик можна змінити установку кута випередження запалювання, величину часу уприскування, відключити або змінити режим роботи систем, контролюючих токсичність вихлопних газів. Крім того, можна змінити оберти холостого ходу, максимально дозволені обороти двигуна і масу інших параметрів.

чип тюнинг с помощью специального программного обеспечения

Велика роль даних змін в отриманні максимальної потужності від двигуна? Ні – її приріст може становити 5-8% (виняток становлять задушені екологічними нормами двигуни з турбонаддувом, де без особливих труднощів можна отримати надбавку в 20% і більше).

Чи є сенс в чіп-тюнінгу?

Кожен сам вирішує – робити чи ні. Але хто хоч раз проїхав на машині з грамотно перепрограмованих системою уприскування, розв’язує це питання однозначно – так! Мало хто їздить на режимі максимальної потужності, набагато важливіше для повсякденної їзди – крутний момент і еластичність двигуна. Все це дасть простий чіп-тюнінг.

Чип-тюнінг – бюджетний і доступний варіант “тюнінгу”, коли зміною програми управління можна змінити поведінку автомобіля, зробити його відмінним від серійного, – більш слухняним, “пріємістим”, економічним і зручним в управлінні. Практично у всіх тюнінгових версій прошивок поліпшені режими холостого ходу, холодного пуску, знижена температура роботи вентилятора системи охолодження, усунені виявлені помилки – часом грубі, присутні в серійних версіях.

Часто правка “мізків” не підвищує потужність двигуна, але вирівнює крутний момент по діапазону оборотів і збільшує чутливість педалі газу. Таким чином можна нівелювати аморфністю мотора без шкоди для ресурсу. Автолюбителям слід вибирати між мощностными прошивками, які дають 15 відсотковий приріст потужності і ресурсними – які не шкодять двигуна і паливної економічності.

Для нестандартних двигунів з збільшеним об’ємом, зі зміненим впуском і випуском чіп-тюнінг необхідний як повітря. Індивідуальна для кожного мотора програма управління дозволяє використовувати потенціал форсованого мотора. Приватним випадком є перезапис старого заводського ПО на сучасне.

Кілька слів про “економічних” прошивках. Ставити їх має сенс тільки флегматичним водіям, здатними спокійно спостерігати обганяли автомобілі. В іншому випадку – активне педалювання призведе до протилежного ефекту.