Конкурс з призом! – задачка про ремінь

45

Завдання № 167

шкідливий ремінь

Взявся якось сергеич на форумі, куди заходять любителі ремонту самих різних двигунів, розповідати, як ремінь грм від попадання на нього масла псується — багато разів стикався сам і від інших чув. Але з таким, щоб ремінь зіпсував масло, а за ним і весь движок, вперше зустрівся. Нещодавно зовсім перебирав невеликий європейський моторчик.

Пропонуємо вам продовжити розповідь: що за двигун, яке в ньому незвичне технічне рішення і як воно засудило двс.

Короткі відповіді не розглядаються.

Відповідь з позначкою “конкурс” відправте до 1 березня 2022 року за адресою: 107045, москва, селіверстов пер., д. 10, стор 1. E‑mail: [email protected]. Вкажіть ваш контактний телефон або інший спосіб швидкого зв’язку.

А тепер підіб’ємо підсумки конкурсу знавців з листопадового випуску журналу «за кермом» за 2021 рік.

У черговому завданні потрібно було згадати, що за ручка дозволяла автомобілю уаз‑469 їхати по грязі без натискання педалі газу. Тема читачів зацікавила, і відповідей прийшло дуже багато.

Відразу розчаруємо тих, хто вирішив, ніби петрович пробирався по бруду «на підсосі», тобто з прикритою повітряною заслінкою карбюратора. В такому режимі суміш сильно збагачена, що некорисно для гаманця і сприяє нагарообразованию на свічках, та й в камері згоряння.

Найбільш повно і точно відповів переможець нашого конкурсу.

Ручка, про яку йде мова, – ручний привід дросельної заслінки. На військових уазах вона була потрібна для забезпечення необхідних обертів двигуна при роботі додаткового обладнання при русі або під час стоянки. Наприклад, двигуну потрібно було працювати на підвищених оборотах для зарядки акумулятора, адже струмовіддача генераторів тих років при мінімальних оборотах холостого ходу ледь покривала потреби системи запалювання.

шлях від ручного газу (права ручка на верхньому фото) до адаптивного круїз-контролю автомобільна промисловість пройшла швидко. Скоро водій буде не потрібен?

Багато водіїв знаходили ручному газу та інше застосування. Наприклад, при русі по брудній дорозі, при рушанні на підйом, а також коли двигун не тримав обертів холостого ходу, що в ті часи з різних причин траплялося досить часто. Звичайно, при довгій їзді по трасі шофери витягали рукоятку ручного газу і могли трохи розім’яти праву ногу, в той час як автомобіль по рівнинній дорозі рухався з більш-менш постійною швидкістю.

А на ожеледі використовувати ручний газ дійсно небезпечно, адже для запобігання заносу задньопривідного автомобіля (коли не підключений передній міст), потрібно зменшити газ. А миттєво, автоматично втопити ручку, ще й не особливо зручно розташовану, водій міг не встигнути.

ідея підтримки автомобілем заданої швидкості вперше була реалізована в сша в кінці 50-х років минулого століття. Система відстежувала швидкість обертання троса спідометра в той момент, коли водій хотів зафіксувати її, і далі електромотор з редуктором впливав на педаль газу. Водій відпускав педаль, а вона переміщалася «сама». Який насправді ресурс автомобіля? є відповідь!

Далі круїз-контроль став повністю інтегрованим з системою управління двигуном і автоматичною коробкою передач (або варіатором). Сьогодні нікого не дивує, що для підтримки постійної швидкості автомобіль при русі на підйом перемикає автомат на пару ступенів вниз, а варіатор змінює передавальне відношення.

У будь-якому випадку, така найпростіша система не призначена для складних умов руху. Вона може використовуватися тільки на малозавантажених заміських шосе.

Зараз на багато автомобілів ставлять адаптивний круїз-контроль. Пристрій з’явився в самому кінці минулого століття. Воно схоже на звичайний круїз-контроль тим, що тримає автомобіль на заздалегідь встановленій швидкості. Однак, на відміну від звичайного круїз-контролю, система може автоматично налаштувати швидкість з метою підтримки заданої відстані між транспортними засобами в тій же смузі руху. Це досягається за допомогою радіолокаційного датчика або відеокамер, цифрового сигнального процесора і поздовжніх контролерів.

Якщо йде попереду автомобіль сповільнюється або якщо в зазор між вашим і рухомим попереду автомобілем вклинюється інший, система посилає сигнал силовому агрегату і гальмівній системі для уповільнення. Потім, коли дорога звільниться, вона буде прискорювати автомобіль до заданої швидкості.