Літаюче таксі, тролейбус для півночі… – 5 фактів про химерну техніку з срср

41

1. перший серійний радянський легковик був … Праворульним! малолітражку нами-1 випустили в 1927 році на столичному заводі «спартак» (він знаходився навпроти нинішнього саду «ермітаж»). У створенні машини брав участь андрій ліпгарт-майбутній головний конструктор горьковського автозаводу. Чому на радянську машину поставили праве кермо? справа в тому, що за основу проекту взяли чеську модель tatra 11. А рух до 1938 року в чехословаччині був лівостороннім.

конструкція чотиримісного кузова нами-1 була простою і дешевою — облицювальні панелі гнули з листа. Двері було дві – по одній на кожен ряд сидінь.

2. сьогодні повітряне таксі в москві-екзотика. А в срср 60 – х років літаючий транспорт був звичайною справою!

У столиці вертолітна станція відкрилася 19 липня 1960 року на центральному аеродромі ім. Фрунзе. Звідси за розкладом вилітали вертольоти – “маршрутки” мі-4п і мі-8п в аеропорти внуково і шереметьєво. Квиток для дорослого коштував 1 руб. 50 коп. , для дітей-75 коп. Для порівняння: вартість проїзду на легковому таксі від москви до шереметьєво обходилася тоді в 5 рублів. На жаль, в 1971 році польоти припинили через нерентабельність.

3. найпівнічніший трамвай у світі» деренчав ” на вулицях архангельська. У 90-х місто вирішило обзавестися і тролейбусом. Польські автобуси jelcz 120 m переробили в тролейбуси c вітчизняним силовим і тяговим електрообладнанням. Машини nordtroll ntr – 120mt спеціально підготували для холодного клімату. Кузов був захищений від корозії завдяки оцинковці сталевих бортів; дах зробили зі склопластику. “північним тролем” зацікавилися навіть за кордоном — пропонували платити за тролейбус не тільки валютою, а й газом, лісом, папером.

північний тролейбус nordtroll ntr-120mt ходив вулицями архангельська до початку цього століття.

4. московська тролейбусна мережа до 2015 року була найбільш розгалужену в світі — близько 100 маршрутів, довжина проводів становила 1250 км.

У серпні 2020-го тролейбуси визнали застарілим видом транспорту і замінили дизельними автобусами і электробусами (сьогодні залишився лише один музейний тролейбусний маршрут т і 20 км проводів). Головною претензією до “рогатого” була занадто висока вартість обслуговування та експлуатації. Минуло менше двох років, і з’ясувалося, що тролейбус визнали неефективним необґрунтовано. І позбавлятися від «рогатих ” не варто було. Вони з електробусами цілком могли жити разом.

5. прототипи модульної конструкції курганський автобусний завод розробив в середині 90-х-кузов машин набирався з готових уніфікованих «кубиків». Самим незвичайним вийшов напіввантажовик-напівавтобус кавз-32784. Збирали повнопривідну 12-місну машину з вантажною півторатонною платформою практично вручну-собівартість була відповідною. Дозволити собі дорогі “кавзікі” в ті роки могли хіба що нафтовики. Всі 100 випущених екземплярів вирушили в сибір — обслуговувати нафтові і газові свердловини.

кавз – 32784-один з перших автомобілів, побудованих за модульною схемою. Залежно від призначення кузов збирається з уніфікованих пасажирських або вантажних «кубиків».

це далеко не всі цікаві факти. Щоб не чекати чергової добірки, можна просто підписатися на журнал, який вам кожен місяць будуть доставляти додому.