Продажі нових машин впали: дилери розплачуються за жадібність?

75

За підсумками вересня продажі нових автомобілів в росії впали майже на чверть – це найгірший результат з початку року

Розвиток ситуації з продажем нових автомобілів на російському ринку йде за найгіршим сценарієм. Почалося в середині літа падіння стрімко набирає обертів. Якщо в липні автодилери показали мінус 6,5%, а в серпні продажі впали на 17%, то у вересні, в порівнянні з аналогічним місяцем минулого року, ринок відкотився на 22,6%. Що буде далі і на скільки ринок може впасти в жовтні не знає ніхто. Навіть в асоціації аєб, яка протягом багатьох років веде моніторинг продажів нових автомобілів в росії, відмовилися будувати прогнози на цей рік, заявивши, що ясність з’явиться тільки в листопаді.

Основних причин, за якими російський авторинок оновив чергове дно, дві, причому одна випливає з іншої. Першопричина – це штучний дефіцит автомобілів, який, як нас запевняють, викликаний нестачею напівпровідників для автокомпонентів (блоків abs/esp, ера-глонасс, і інших). При цьому виробники чіпів говорять про зворотне: виявляється, що вони вже давно справно відвантажують необхідну кількість мікросхем своїм замовникам. Ну і як наслідок дефіциту нових автомобілів-шалене зростання дилерських націнок, через що багато росіян відкладають покупку машини до кращих часів (і правильно роблять).

Все це схоже на світову змову, однак якщо він і є, то домовитися вдалося не всім. Наприклад, китайські автоконцерни проблем з напівпровідниками схоже не відчувають. Так haval наростив продажі у вересні майже в два з половиною рази, вперше зайнявши 10-ту позицію в рейтингу найпопулярніших автомобільних брендів в нашій країні. Що йде слідом chery, незважаючи на відсутність в лінійці машин локального виробництва, додала 137%, а трохи відстаюча geely показала плюс 20%. Причому, якби компанія chery плюсувала до своїх продажів кросовери cheryexeed (у звіті аеб вони йдуть окремим рядком), то вже вона, а не haval, стала б найпопулярнішим китайським автовиробником в росії.

Що стосується некитайських брендів, то тут немає єдиної динаміки. Лідер ринку, автоваз, у вересні скоротив продажі на рекордні 51%. Kia впала на 16%, hyundai – на 26%. Vw і skoda відкотилися на 27 і 33% відповідно, а renault – аж на 46% . Серед японських не преміальних марок все добре у toyota і mazda, які зуміли наростити продажі на 18 і 19%, при цьому nissan і mitsubishi впали на 27 і 18%. У “преміумі” на коні lexus, що показав плюс 55%. На п’яти йому наступає audi із зростанням продажів на 15%. У volvo невеликий мінус (-4%), а ось у land rover падіння більш істотне (-21%). Так, і в вересневій статистиці немає лідерів преміального сегмента, bmw і mercedes-benz-ці марки традиційно звітують за квартал і за підсумками 3-го кварталу йдуть ніс до носа, відразу за nissan.