Що робити, якщо двигун стукає? Шум в моторі

218

У цій статті поговоримо що робити, якщо двигун почав стукати (на холодну або гарячу) і з’явилися незрозумілі шуми.

У чому причини стукіт в двигуні?

Стукіт в двигуні – це удар однієї деталі по іншій. Значить, і дуже високі навантаження в місцях їх зіткнення. Зазначимо, що ударні навантаження поступово руйнують сполучаються поверхні, причому тим швидше, чим більша сила удару. А оскільки ця сила залежить від величини зазору, то з його збільшенням швидкість зношування деталей зростає. Іншими словами, в більшості випадків стукіт (читай – ударні навантаження, зазор, знос) прогресує, тобто стає сильнішою.

Основні причини стуків в двигуні
  • Стукіт клапанів
    • збільшені зазори клапанів (регулювання клапанів двигуна)
    • поломка клапанної пружини
    • зношення кулачків розподільного вала
  • Стук шатунних і корінних підшипників колінчастого
    • раніше запалювання
    • недостатній тиск масла (що робити, якщо загоряється лампа тиску масла?)
    • збільшений зазор між корінними (шатунными) шийками і вкладашами
  • Стук поршнів
    • збільшений зазор між поршнями і циліндрами
    • надмірний зазор між поршневими кільцями і канавками (поршневі кільця, їх призначення)
  • Легкі стуки або детонація при навантаженні
    • паливо не того виду (які бувають види бензинів)
    • невідповідні свічки (як працюють свічки запалювання)
    • несправна система вихлопу
    • нагар на стінках камер згоряння і днищей поршнів
    • неправильна регулювання моменту запалювання (що таке детонація двигуна)
  • Шуми в приводі распредвала
    • ослаблення натягу зубчастого ременя (періодичність заміни ременя ГРМ)
    • збільшені зазори між важелями і кулачками розподільного валу
    • надмірний зазор між стержнем клапана і направляючою втулкою
    • зношення кулачків розподільного вала

Стук виникає і при нормальному зазорі в сполученні деталей при їх відсутності явного зносу. Причини такого стуку пов’язані з дуже великими навантаженнями, перекосом і заїдання однієї з деталей, зниженням в’язкості масла. У таких випадках після усунення несприятливих факторів стукіт пропадає, якщо деталі не встигли отримати помітних пошкоджень.


Стукіт, що з’явився в двигуні, – невідкладний привід для діагностики. Від правильно поставленого діагнозу залежить обсяг ремонтних робіт: можливо, що для усунення стуку необхідно зняти і повністю розібрати двигун, хоча не можна виключити варіанти, коли вимагається лише часткове розбирання, або причина стуку не пов’язана з двигуном.

Якщо двигун стукає на холодну

Ви запустили холодний двигун і він працює з невеликим стуком, але прогрівся і шум пропадає. Причин багато, але головне – це не страшно, їздити можна, але обов’язково треба прогрівати двигун перед поїздкою.

Чому на холодну шумить двигун, а прогрівся шум пропав? Тому-що у двигун є природний знос деталей, але коли двигун прогрівається деталі розширюються і приймають нормальні зазори.

Якщо двигун стукає на гарячу

З застучавшим в дорозі двигуном навряд чи вдасться що-небудь зробити на місці. Можна перевірити рівень масла – з недоліком мастила найчастіше і пов’язані пошкодження деталей, що викликають стукіт. Як правило, після доливання масла до номінального рівня, стукоти в двигуні припинялися.

Далі слід з’ясувати дві речі: посилюється чи стукіт під навантаженням і як швидко він прогресує з часу руху. Якщо відповіді позитивні, то швидше за все пошкоджені підшипники колінвала. Їхати далі з таким дефектом небезпечно – двигун незабаром буде виведений з ладу з перспективою ремонту.

Виникає стукіт в двигуні, коли залили неякісне паливо або після заправки на сумнівною АЗС. Рекомендується, або залити присадку, що збільшує детонаційну стійкість бензину або долити якісне паливо на перевіреній заправці.

Різного роду “затихаючі” стуки, як правило, не небезпечні. Деякі з них можуть проявлятися у двигуні без видимих змін не один десяток тисяч кілометрів. Тому в прийнятті рішення про подальший рух визначальним фактором є наявність збільшення інтенсивності стуку. Якщо таке помічено, рух необхідно припинити, а заглушити двигун.