Синій дим з вихлопної труби автомобіля

1814

Автовласники не звертають уваги на дим з вихлопної труби і його колір. Але саме колір вихлопу може багато розповісти. Поговоримо про синій дим з вихлопної труби авто, чому він з’являється і на що впливає.

Синій дим з вихлопної системи – це..

Основна причина появи синього диму — попадання масла в циліндри двигуна. “Масляний” дим може мати різні відтінки — від прозорого блакитного до густого біло-синього.

“Масляний” дим супроводжується підвищеним споживанням олії. Так, при витраті близько 0,5 л/100 км синій дим з’являється в основному при розгоні авто, а по досягненні 1 л/100 км — при звичайних режимах руху. Правда, власникам машин треба пам’ятати про наявність нейтралізатора, який здатний очистити вихлопні гази від масла навіть при досить великому витраті.


Характерно, що “масляний” дим, на відміну від пари, що не розсіюється в повітрі, а в результаті згаданого у минулій статті тесту з папером з’являються жирні краплі, що вилітають з труби разом з вихлопними газами.

Чому з’являється синій дим з вихлопної труби?

Знос деталей циліндропоршневої групи — одна з найпоширеніших причин появи “масляного” диму. У верхніх компресійних кілець спостерігається знос не тільки по зовнішній поверхні, що контактує з циліндром, але і по торцевих площинах. Можуть бути зношені канавки цих кілець в поршнях. Навіть якщо маслос’емниє кільця в нормі, масло все одно надходить у циліндри, оскільки верхні кільця безперервно “підкачують” його знизу вгору.

Знос деталей циліндропоршневої групи супроводжується втратою компресії і підвищенням тиску картерних газів. Слід пам’ятати, що велика кількість масла, що поступає в циліндри, ущільнює зазори в деталях. Якщо вони не дуже великі, то результат вимірювання компресії може бути цілком нормальним, іноді навіть ближче до верхньої межі. Саме ця обставина ускладнює пошук конкретної причини синього “масляного” диму.

До речі, майже на нових автомобілях може з’являтися синій або синьо-білий дим та видно тільки при прогріві двигуна, поступово зменшуючись і навіть зникаючи. Причина проста: нагріваючись, деталі набувають форму і займають місце, при яких вони прилягають один до одного. При надмірно великих износах картина зворотна: дим на прогрітому двигуні посилиться, так як гарячого масла, має малу в’язкість, легко потрапити в циліндр через зношені деталі.

Поширена група несправностей, що викликають “масляний” дим і перевитрата масла, пов’язана з зносом клапанів та направляючих втулок і старінням маслозйомних ковпачків. Ці дефекти дають помітне збільшення димлення двигуна по мірі прогріву, оскільки розріджений гаряче масло набагато легше проходить через зазори між зношеними деталями.

В експлуатації синій дим і перевитрата олії нерідко виникають через несправність запалювання або при негерметичності клапанів. В останньому випадку дим стає біло-блакитним, особливо якщо клапан має явний прогар. Такий дефект визначається без праці — компресія в цьому циліндрі незначна або відсутня, а на свічці з’являється рясний чорний нагар.

Експлуатація двигуна з синым вихлопом небажана, оскільки призводить до серйозних неприємностей, таких як підвищена витрата масла, втрата компресії та капітальний ремонт мотора.