Обслуговування та ремонт генератора

163

Генератор забезпечує подачу електроенергії при включеному двигуні. І якщо не хочете стати де-небудь на трасі, потрібно стежити за його станом. Поговоримо про технічне обслуговування генератора.

Натяг клинових ременя генератора

Після пробігу перші 1 500 – 2 000 км і через кожні 20 000 – 30 000 км пробігу водій повинен перевіряти стан і натяг ременя генератора. При сильному натисканні великим пальцем на ремінь в його середині він не повинен прогинатися більш ніж на 5 мм (новий – на 2 мм). У разі необхідності, ремінь необхідно натягнути або поміняти.


Щоб збільшити натяг ременя, ослабте фіксуючі гвинти, за допомогою монтування поверніть, поверніть або пересуньте генератор від двигуна і знову закріпіть гвинти. У моделях з натяжним роликом він сам регулює натяг ременя.

Перевіряючи ремінь на натяг, переконайтеся, що його сторони не обшарпані, немає тріщин і зламів. Якщо вони є, ремінь необхідно замінити на новий.

Несправності при експлуатації генератора

При підвищеному шумі генератора (шум досить дзвінкий, металевий), перевірте ослаблені чи гайки шківа генератора. Якщо не допомагає, зверніться до фахівця: причина може бути в зносі підшипників або замикання на “масу” обмотки статора.

Не можна допускати відключення акумулятора від мережі при працюючому двигуні і відключених споживачах. Тому при техобслуговуванні генератора слід перевіряти справність ланцюга заряду акумулятора. Не можна, щоб дроти стосувалися корпусу регулятора напруги. Краще, якщо вони знаходяться на відстані 3 см від нього. Він сильно нагрівається при роботі, та їх ізоляція може пошкодитися.

Якщо власноруч займаєтеся ремонтом, не знімайте кришку регулятора без потреби. Потрапляння під неї вологи призводить до забруднення та пригоранню контактів. Кришка регулятора повинна бути щільно притиснута до корпусу, а прокладка між кришкою і корпусом повинна добре ізолювати повітряний простір під кришкою.

Заміна щіток генератора

Щітки генератора перевіряють після 50 000 – 60 000 км пробігу (раз у 4 роки). Щоб їх перевірити не потрібно демонтувати генератор.

замена щеток генератора

Від’єднайте “-” від акумулятора, потім відкрутіть і обережно зніміть регулятор напруги на звороті генератора. Якщо зношені щітки виступають з щіткотримача менш ніж на 5 мм, їх слід замінити. Перед установкою регулятора з новим щіткотримач на місце необхідно продути і протерти гніздо щіткотримача від вугільного пилу. Встановивши нові щітки, перевірте, чи вільно вони рухаються в утримувачі.

При ремонті генератора і заміні щіток, контрольна лампа може помилково показувати “відсутність зарядки батареї”. Таке трапляється, поки не притруться щітки.