Причини утворення колії на дорогах авто

375

Від чого утворюються колії на дорогах? Ця проблема хвилює багатьох автолюбителів, які вважають, що головна причина утворення колії – це шиповані покришки. Розповімо про основні причини утворення колії на автомобільних дорогах.

Навіть якщо повністю заборонити експлуатацію авто з шипованной гумою, то це не позбавить від появи колії на дорогах. Але чому ж, шипи вважаються головним джерелом колії на дорогах, адже є ще безліч інших причин.

Основні причини утворення колії на дорогах

Вчені провели експерименти і виявили причини утворення колії на дорогах. Колії від шипованої гуми бувають у вигляді вузеньких смужок. А ось колії від вантажного транспорту і від великого потоку машин представляють деформації дорожнього полотна. В результаті цього, на дорогах з’являються широкі западини, з високими краями.

Саме цей тип колії переважає на дорогах. А руйнування від шипованої гуми порівняно з руйнуваннями від великого потоку машин – мінімальні.

Виходить, що головними причинами появи колії на дорогах є недосконалість дорожньо-будівельних робіт, а також низька якість асфальтобетонної суміші. Згідно технічним вимогам, дорожнє полотно має складатися з двох шарів, кожен з яких потрібно залишати в спокої на три доби. А часто буває навпаки, дорожники покладуть тільки один шар асфальту, який здатний витримувати навантаження лише на 300 автомобілів на добу. А де знайдеш такі дороги у великому місті, з такою малою інтенсивністю руху?

До того ж, при накладення кожного шару асфальту необхідно дати йому самостійно засохнути протягом 72 годин. А у нас, знову все навпаки, як покладуть асфальт, так і відразу пустять по ньому потік автомобілів. А хто не проти, автолюбителів, «пролетіти» на новій гладкій дорозі з вітерцем. Ось з-за цих причин і з’являються колії на дорогах.

Є ще одна причина недосконалості ремонту доріг. При ремонті старої дороги з глибокими коліями часто видаляють лише верхній шар асфальту, і на місце нього накладають новий. Це звичайно набагато дешевше і швидше, ніж заново будувати дорогу, але і користі від цього мало. Через деякий час, при такому ремонті дороги, знову утворюються колії.

Сенс в тому, що при утворенні колії деформується все дорожнє полотно, і щоб від них позбутися, потрібно будувати дорогу заново, а не тільки замінювати верхній шар. До речі, в Європі, поверхневий ремонт дороги вже довгий час, заборонений, тому що користі від нього мало.

Зрозуміло, що головною причиною в освіті колії є низька якість дорожнього полотна і дорожніх робіт. Їх внесок в руйнування дороги мінімальний на тлі впливу холоду, спеки, вітру, важких вантажівок. Набагато більше значення має якісна робота інженерів і будівельників. Якщо все зроблено грамотно, то рівна і гладка поверхня дороги буде радувати водіїв десятиліттями. Але, багато автолюбителів і депутати продовжують стверджувати, що винні ще й шипи на колесах. І часто посилаються на європейський досвід.

Так, у Німеччині заборонена експлуатація шин з шипами з 1975 року, але це не пов’язано з руйнуванням дорожнього полотна. Головна причина заборони – більший гальмівний шлях автомобіля з шипованими шинами на сухій дорозі.

Можна переробити погані дороги в хороші? Планування вулиць великих міст і велика завантаженість доріг призведуть до того, що при капітальному ремонті цілі райони охопить транспортний колапс. Тому що зрізання і заміна верхнього ушкодженого шару не дає потрібного ефекту, адже відбувається деформація покриття в цілому, а не тільки видаляються декількох сантиметрів. Пройде рік, і нова поверхня виявить дефекти старої. Наприклад, в Європі така схема не застосовується. Якщо дорога потребує ремонту, її закривають. Обходиться дорожче, але в результаті вигідніше…

Виходить, чиновники з двох зол – відсутність доріг і погані дороги – вибирають менше. Але шипи в руйнуванні доріг точно ні при чому… Колія на асфальті – результат недотримання технології його укладання.