Як визначити масложор в двигуні

64

Щоб при покупці автомобіля не потрапити в просак і не почати експлуатацію з дорогого ремонту двигуна, бажано ознайомитися з найпростішими методами його перевірки на справність. Інакше може вийти так, що ви за власні гроші купите собі проблему. Сьогодні поговоримо про підвищений витрата масла, так званому масложоре. Як його визначити і усунути.

рівень масла на щупі

Справний і правильно відрегульований двигун працює рівно, економічно, без будь – яких стукотів. При погляді на вихлопну трубу не повинно бути видно слідів димлення, крім випадків появи пари при низьких температурах.

Причини великої витрати моторного масла

Угар моторного масла в двигуні відбувається в камері згоряння циліндрів. Масло в камеру може потрапити через зношені сальники клапанів з верхньої частини головки блоку, або зі стінок циліндрів, коли маслос’емние кільця зношені.

поршень і маслос’емние кільця

Кільця можуть також бути закоксовани, тріснуті і вже не в змозі знімати надлишки моторного масла зі стінок циліндрів. У свою чергу, самі циліндри можу також мати критичний знос, коли масло безперешкодно потрапляє в камеру згоряння.

задираки в циліндрах — причина підвищеної витрати масла

Перевірка двигуна на масложор:

· станом вихлопних газів

Якщо після тривалої стоянки або при запуску мотора на холодну з вихлопної труби з’являється сизий або синій дим, зникає після прогріву двигуна, то це «говорить» про знос маслозйомних ковпачків, або як їх ще називають, сальники клапанів. Чим більше димлення, тим сильніше зношені ковпачки.

зношені маслос’емние ковпачки

Підтвердити це можуть і свічки запалювання, на різьбі яких будуть присутні сліди моторного масла. Сальники клапанів завчасно виходять з ладу при перегріванні двигуна, так як беруть на себе наслідки високої температури.

масло на різьбі свічки запалювання

Подібний же ефект буде спостерігатися при зносі напрямних втулок клапанів, коли стрижень клапана має помітний люфт і швидко зношує кромку маслос’емного ковпачка, приводячи його в непридатність.

направляючі втулки клапанів

При цьому, на краю зовнішньої поверхні вихлопної труби може з’явиться колечко незгорілого масла і в міру зносу сальників клапанів, це колечко буде збільшуватися.

масло у вихлопній трубі. Фото-drive2

Заміна сальників в такому випадку буде неефективною, так як вони швидко вийдуть з ладу і масло буде знову потрапляти з головки в камеру згоряння двигуна. Потрібна заміна напрямних і установка нових ковпачків.

Наступну перевірку двигуна за станом вихлопу можна провести за допомогою пробного заїзду. Необхідно, щоб власник автомобіля проїхався по трасі, а покупець слідував за ним на іншому автомобілі. При перегазовках і наборі швидкості, якщо в двигуні є проблеми, з труби буде викидатися клубок синюватого диму.

дим з вихлопної труби

Сліди синюватої хмари з вихлопної труби підкажуть про проблему циліндропоршневої групи двигуна і необхідності ремонту мотора.

Підвищена витрата масла може також відбуватися через зношених сальників (переднього або заднього) колінчастого вала двигуна, сальника розподільного вала, при несправності турбіни, або зносі прокладки кришки клапанів або прокладки теплообмінника.

сальник коленвала

· свічки запалювання

При попаданні моторного масла в камери згоряння свічки запалювання покриваються масляним нальотом, коксуються і з часом перестають працювати.

Потрапляння надлишків моторного масла в камери згоряння двигуна відбивається і на збільшенні витрати палива. Це пов’язано з тим, що електроди свічок запалювання покриваються масляним нальотом, з’являються перебої в роботі циліндрів і паливо не повністю згорає.

До того ж, при великому угарі моторного масла страждає і каталізатор, стільники якого забиваються частинками незгорілого масла, виводячи каталізаторну решітку завчасно з ладу.

стільники каталізатора

Замість виведення

Ознайомившись з перерахованими вище способами діагностики двигуна, ви зможете вибрати дійсно справний автомобіль. Або попередити масложор на вже наявній машині.

Наостанок радимо завжди використовувати моторне масло, яке рекомендовано виробником і відповідає його допускам. Не забувайте перевіряти рівень масла і двигун проживе довгі роки, проїхавши не одну сотню тисяч кілометрів.