Хто вивчає пристрій автомобіля зустрічає незрозумілі терміни з галузі двигунобудування. У цій статті розповімо , що таке компресія і ступінь стиснення, їх визначення.
Що таке ступінь стиснення?
Ступінь стиснення двигуна – це відношення повного об’єму циліндра до об’єму камери згоряння.
На бензиновому моторі, в залежності від конкретної задачі, ступінь стиснення може серйозно варіюватися, досягаючи величин у 8 до 12. На дизельних двигунах з-за їх конструктивних особливостей ступінь стиснення набагато більше і залишає від 14 до 18 одиниць.
Для бензинових двигунів, чим вище ступінь стиснення, тим вище питома потужність. Але якщо сильно збільшити ступінь стиснення, то може знизиться ресурс і різко зростає ризик проблем з мотором заправки неякісним паливом.
Детальніше про зміну ступеня стиснення двигуна в статті: “як зменшити або збільшити ступінь стиснення”.
Що таке компресія двигуна
Компресія – це максимальний тиск повітря в камері згоряння в кінці такту стиснення.
Компресія це тиск в циліндрі, і тому вона залежить від ступеня стиснення (величина тиску в меншому обсязі завжди буде більше, тобто при збільшенні ступеня стиснення компресія зростає). За величиною компресії можна судити про стан двигуна. При цьому важливо правильно провести процедуру виміру компресії.
При зниженні рівня компресії необхідно з’ясувати причину падіння. Це можуть бути поршневі кільця або проблеми в клапанному механізмі, з’ясувати це можна так. В проблемні циліндри з допомогою шприца вводять 15-20 грам моторного масла. Процедуру вимірювання повторюють. Якщо показання манометра зросли – причина падіння у поршневих кільцях, якщо залишилися на колишньому рівні – в клапанах.
Детальніше про пристрій двигуна внутрішнього згорання, його робочі цикли і як він працює в розділі: “Пристрій двигуна”.