Антикорозійна обробка автомобіля

995

Основний ворог кузова автомобіля — корозія металу. З даної статті дізнаєтеся які матеріали використовуються при антикорозійної обробки автомобіля і коли робити.

Чому треба робити “антикорозийку”?

Щоб зберегти зовнішній вигляд автомобіля і його стійкість до появи іржі, треба періодично робити додаткову антикорозійну обробку.

Заводські протишумові мастики, покривають днище і колісні арки лише захищають метал від механічних впливів. Крім того, склад наносять до фарбування, попередньо прикривши численні різьбові отвори і шпильки технологічними наклейками. При складанні автомобіля їх знімають, попутно оголюючи ділянки днища. У цьому випадку після покупки автомобілів корисно перевірити стан покриття.

Періодичність і обсяг обробки залежать від умов експлуатації автомобіля, повноти попередньої антикорозійного захисту, застосованих препаратів. У будь-якому випадку рекомендується раз в 2-3 року проводити ревізую антикорозійного покриття для профілактичного огляду і усунення дрібних пошкоджень захисних покриттів.


Для нових автомобілів антикорозійна обробка в перші три-чотири роки не вимагається. “Проливати” пороги у нової машини немає ніякої необхідності. Нав’язаний у дилера або зроблений добровільно додатковий антикор не більше ніж перестраховка. Так само як і вимога про щорічну профілактику. Обробку прихованих порожнин треба проводити не частіше одного разу на три роки.

Матеріали для антикорозійної обробки

Для захисту від корозії (не рахуючи грунтів, лаків і емалей), застосовуються антигравійне покриття, консерванти для прихованих порожнин, склади для днища, а також матеріали для внутрішніх поверхонь крил і арок коліс. Призначення всіх цих матеріалів – запобігти передчасну появу корозії на металевих деталях кузова.

Антикорозійні матеріали для днища автомобіля.

Вони утворюють міцну, еластичну і досить товсту захисну плівку на поверхні днища автомобіля. Ці матеріали наносяться на чисту або заґрунтовану поверхню металу. Містять наповнювачі у вигляді дрібнодисперсного порошку алюмінію. До складу цих матеріалів, крім іншого, обов’язково входять інгібітори (сповільнювачі) корозії.

В гаражних умовах наносяться на метал простий пензлем. Що стосується вітчизняних матеріалів, то найбільш дешевим і популярним складом є бітумна мастика з наповнювачем з гумової крихти.
Інший функцією мастики є поліпшення віброакустичних властивостей кузова. З цією метою в неї додають гумову крихту, чому “броня” стає товщі.

Антикорозійні матеріали для арок коліс.

жидкий локер для антикоррозийки кузоваПрактично мають ті ж властивості, як і матеріали для днища, за деяким винятком. Справа в тому, що поверхня арок коліс більше, ніж поверхня днища, піддається абразивного зношування. Потоки мокрій бруду, снігу, льоду, піску і каменів, зриваючись з обертових коліс, постійно бомбардують поверхні арок коліс. Якщо їх не захистити, корозія швидко візьме гору.

Якщо в арки коліс поставити пластикові щитки («підкрилки»), то проблема практично вирішена. Проте в даний час виробники пропонують так званий рідкий локер — міцний еластичний матеріал. Товстий шар цього матеріалу, нанесеного на поверхню арок коліс, надійно охоронить їх від абразивного зносу.

У деяких випадках нанесення матеріалу «рідкий локер» може виявитися кращим, ніж установка пластикових підкрилки.
Колісні арки можна обробити і складом для днища, якщо нанести його в два шари. Так само, як і склади для днища, склади для арок коліс містять інгібітори корозії. Матеріали для колісних арок можна наносити пензлем.

Антикорозійні матеріали для прихованих порожнин.

мастика для антикоррозийки кузоваАвтомобіль має безліч прихованих порожнин. Це пороги, стійки, лонжерони, підсилювачі підлоги, підсилювачі кришки багажника. Доступ у них можливий тільки через спеціальні технологічні отвори.

Консерванти прихованих порожнин — це рідкі маловязкие матеріали (по консистенції схожі на моторне масло), які містять інгібітори корозії. Утворюють полувысыхающую плівку на стінках прихованих порожнин. Мають високу проникаючу здатність – гарантовано потрапляють у всі щілини і стики. Ще одна важлива властивість — вони здатні витісняти воду з поверхні металу.

Найвідоміший і доступний вітчизняний авто консервант для прихованих порожнин – Мовіль». Його виробляють четвертий десяток років і він не втратив актуальності. Цей неэкологичный склад як і раніше демонструє кращий захист. Купити можна в будь фасовках, включаючи аерозольні.
Купувати препарати марки Waxoil не рекомендується, тому що в ньому сухого залишку лише 13%, решта – розчинник. До речі, відсутність запаху свідчить про високої міри очищення розчинників, але не про хороші властивості антикорозійних властивостей.

Інший склад Rust Stop, зроблений на основі мінерального масла, володіє великою гігроскопічністю (властивість не пропускати воду). Тому обробка прихованих порожнин цим складом (або відпрацьованим моторним маслом з темі ж властивостями), необхідно повторювати не рідше одного разу в два роки, інакше замість захисту ефект буде зворотним: надлишок вологи сприятиме корозії.

Основні етапи антикорозійної обробки

Мийка. Головне – очистити оброблені місця від бруду, т. к. антикорозійні матеріали не будуть міцно триматися і через деякий час “відлетять”. Якщо робите на “совість”, то не полінуватися ретельно вимити днище або оброблювані поверхні перед нанесенням препаратів.

Сушіння. Після миття необхідно просушити оброблені місця, на “мокру” жоден склад не буде тримати. Перед нанесення препаратів бажано знежирити поверхню.

Нанесення препаратів. Нанесення антикорозійних матеріалів в прихованих порожнинах відбуваються за допомогою повітряного розпилення (фарбопульта або з балончика). Днище та інші легкодоступні місця обробляють за допомогою валиків, шпателя або кисті – препарат наносять вручну. Наносити в 3-4 шари при температурі не нижче +15 с З проміжним сушінням шарів.

Слід сказати, що вітчизняна бітумно-каучукова мастика, з мого досвіду, малопридатна для нанесення на чистий метал. Вона відшаровується і оголює іржаве залізо, яке має захищати. Тому наносити її потрібно на попередньо загрунтовану поверхню.

Внутрішні порожнини, наприклад, порогів, лонжеронів і поперечин, необхідно обробити консервантами типу «Мовіль». Робимо наступним чином: на дно нанести мастику (в банку дешевше), а через 2-3 години – антигравий в балонах. Ефект супер!