Розпірки, проставки і додаткові опори двигуна

221

В авто магазинах з’явилися деталі для тюнинга підвіски: розтяжки, проставки і додаткові опори. Більшість автолюбителів не знають для чого вони потрібні. Розповімо про їх призначення.

Розтяжка-розпірка передніх стійок

Найпопулярніша у автомобілістів залізяка. Встановлюється між верхніми опорами стійок кузова, з’єднуючи так звані «склянки», позбавляючи кузов свободи в цьому напрямку. Основне призначення – збільшити жорсткість кузова і поліпшити керованість. Навіщо це потрібно? Справа в тому, що кузов автомобіля не має достатньої для «активної» їзди жорсткістю зі всіма витікаючими наслідками, один з яких – «млявий» кермо.


Розпірки бувають регульовані і нерегульовані. Нерегульована виготовляється з певними геометричними розмірами отворів для кріплення, відповідними кресленнями конструкторів. Краще придбати саме таку, але тільки для нових машин, інакше будуть проблеми з установкою із-за неспівпадання розмірів. Регульована розпірка рекомендується до застосування на авто з порушеною геометрією.

Розтяжка допомагає усунути «уплывание» кутів установки розвалу-сходження, якщо кузов автомобіля раніше деформувався в результаті наїзду на бордюр. Вона робить керування автомобілем більш «гострим», що допомагає при об’їзді перешкод.

Додаткова опора двигуна

Додаткова опора двигунів обмежує максимальне переміщення двигуна (клювки) при гальмуванні двигуном, різкому рушанні автомобіля з місця і при наїзді на нерівності. І ще їй приписують властивість, що перешкоджає самовыключению передач в КПП.

Дополнительная опора двигателя

Стабілізатор задньої балки

Встановлюється на задню балку передньопривідних автомобілів, збільшуючи кутову жорсткість, зменшує бічний крен автомобіля і покращує зчеплення коліс на поворотах, а також розподіляє навантаження на амортизатори при наїзді на нерівності одного з коліс.

Стабилизатор задней балки

У реальному житті при попаданні в яму заднім колесом воно вивішується настільки, що при зіткненні колеса з краєм перешкоди частенько виривається шток заднього амортизатора. Або коли машина проїжджає виступаючі перешкоди, тобто «ловить» колесом цегла, її амортизатор працює «на пробій», що не сприяє довговічності останнього. Якщо балка посилена стабілізатором, такого не станеться. Виходить – ця додаткова деталь задньої підвіски є спасителем амортизаторів.

У продажу також є штанга стабілізатора поперечної стійкості, що відрізняється від стандартної збільшеним (з 18 до 20 мм) діаметром сталевого прутка.

Пластини зміни кута розвалу задніх коліс

Що ще є для зміни характеру машини? Наприклад, регулювальні пластини (развальные пластини на -1 градус).

Ці пластини, мають неоднакову товщину, покликані надати заднім колесам автомобіля негативний кут розвалу величиною в 1 градус. Рішення не є новаторським, розвалені в мінус задні колеса мають багато автомобілі західних виробників.

Негативний кут розвалу збільшує площу плями контакту заднього колеса з дорогою, відповідно при цьому зростає сила зчеплення коліс з дорогою при дії бічного прискорення. Тобто колеса в повороті «подминаться» в меншій мірі.

Чи потрібні ці додаткові деталі?

Перш ніж зупинити вибір, варто задуматися, наскільки ваша манера їзди є агресивною. Може, просто спокійно їздити на серійному автомобілі без всяких розтяжок і додаткових опор.