Рекомендований тиск в шинах автомобіля

187

Рекомендований тиск в шинах автомобіля важливо для оптимального витрати бензину і тривалого терміну їх експлуатації. Розповімо, яке має бути оптимальний тиск в шинах.

Якщо тиск в шинах вище/нижче оптимального?

Якщо тиск в шинах перевищує потрібні показники, то ускладнюється керування машиною на дорозі, вона буде підстрибувати на ямах. У перекачаних колесах покришка стає твердою, а поверхня зчеплення з дорогою значно зменшується. Покришка може пошкодитися про вибоїну, до того ж на перекаченной шині нерівно протектор стирається, зменшується термін його служби, а також знижується комфортність руху.

Однак, перекачені шини чутливіші до управління кермом, вони підвищують стійкість автомобіля в поворотах. З цієї причини тиск в шинах спортивних машин вище звичайного. Також при повному завантаженні автомобіля і перевезення важких вантажів, авто виробники радять трохи підкачати задні колеса. У звичайних умовах експлуатації перекачані покришки можуть нашкодити.


Якщо тиск в шинах нижче оптимального, то збільшиться витрата бензину, а шини зношуються швидше. Крім того, змінюється кут нахилу колеса, внутрішня структура покришки при цьому послаблюється, оскільки центральна частина шини злегка вдавлюється по напряму вгору, оптимальна передача зусилля на дорогу проводитися тільки краями шини. Низький тиск підвищує внутрішню температуру в шині, що збільшує опір. Це призводить до сильного підвищення температури шини і її руйнування, а також збільшення гальмівного шляху. В результаті витрата палива збільшується до 5%, а знос покришки – на 25%.

Якщо автомобіліст в рік проїжджає на не докаченных шинах 20 000 км, то йому потрібно буде додатково 540 літрів бензину в рік. Автомобіль з не докаченными шинами менш стійкий на поворотах, має більш довгий гальмівний шлях, а колеса гірше управляються кермом, що може призвести до заносу.
Колесо з нормальним тиском повітря повністю стикається з поверхнею дороги. Відбувається рівномірний знос профілю і забезпечує краще зчеплення з дорогою.

Яке повинно бути оптимальне тиск в шинах?

У кожної моделі автомобіля своє оптимальне тиск в шинах. Воно пишеться на стікері, який кріпиться на внутрішню сторону дверей машини з боку водія або на дверцята бардачка. Коли подкачиваете колеса, керуйтеся саме цією цифрою. Якщо цих даних на дверях немає, то їх можна знайти в посібнику з експлуатації автомобіля.

Не можна накачувати тиск до цифри, зазначеної на шині. Це цифра позначає максимальне тиск, який витримає покришка. Докладніше в статті про маркування шин і позначення.

Перевіряти тиск в шині потрібно за допомогою манометра. Манометр щільно вставляється у відкритий ніпель. Якщо чуєте свистячий звук, це означає, що шини виходить повітря, міцніше втисніть або закрутіть до кінця манометр в ніпель.

манометр для накачки покрышки

Перевіряти тиск в шині потрібно на холодному автомобілі. Справа в тому, що коли машина їде, за рахунок тертя коліс з дорогою температура в шинах піднімається, і тиск збільшується. Щоб дізнатися реальний тиск, потрібно, щоб машина постояла кілька годин, а краще всю ніч.

Якщо тиск нижче рекомендованого, можна підкачати колесо за допомогою авто компресора. Якщо випадково перекачали, то натисніть на ніпель, і повітря почне виходити з шини. Коли виймаєте ніпель покришки при накачуванні повітря може трохи спускати – рекомендується трохи, на 0.1 атмосферу, перекачати колесо.